КОНКУРС

Конкурс за Сладур и Сладурана на месеца

ГАЛЕРИЯ

Потребителски галерии с красиви снимки

ФОРУМ

Прочети, попитай, сподели нещо интересно
Обяви

ОБЯВИ

Търся, предлагам, заменям, подарявам...
Национална конференция ще събере родители и експерти в образованието от страната и чужбина по темата за социално и емоционално изучаване
( 4 Гласа )

Национална конференция ще събере родители и експерти в образованието от страната и чужбина по темата за социално и емоционално изучаване

main-banner-demo
 
Националната конференция за социално и емоционално изучаване ще се случи на 05.10.2019 в гр. София, Витоша Конферентен център.

Накратко тук ще опишем всички плюсове, които спомагат за хармоничното физическо изграждане на нашите мъници.

Регистрация за участие можете да направите на адрес: www.socialemotionalskills.eu

През последните години у нас стана популярна темата за емоционалното и социално обучение на децата. Развитието на емоционална интелигентност и социални умения е важен елемент от тяхното отглеждане.
 

 

Експерти в различни области от образованието и работата с деца от страната и чужбина ще споделят опит и успешни практики в рамките на пет тематични области, сред които развитието на лидерски умения, емпатия и адаптивност при децата, превенция от агресия и насилие и различни видове зависимости, здравослвният начин за дигитален социален живот. Представители от Министерството на Образованието и Науката ще обсъдят в специална сесия възможностите за интеграция на социални и емоционални умения в образователната система. Социалното и емоционално изучаване (SEL) е нещо, в което образователните системи в Европа и САЩ инвестират от десетки години с крайна цел – подобряването качеството на живот на населението. В последните си доклади Световният икономически форум обяви, че социално-емоционалното изучаване е фундаментално важно за успеха на учениците в бъдещата им кариера и цялостно развитие. Мета-анализ от 213 проучвания сред над 217 000 ученици от цял свят красноречиво показва отлични резултати за образователните системи, интегрирали Social and Emotional Learning. Последните данни от анализа през 2018г. отчитат над 50% подобрение на постиженията на учениците при изпити и тестове, над 38% подобряване в средния успех на целия клас, 28% спад в проявите на агресия и лошо поведение, 63% позитивно отношение на учениците. „Социално-емоционалното изучаване в България е популярна тема, която събужда интерес, дори при самото й споменаване. Част от обяснението за това е абсолютната необходимост от задълбочаване на фона на позакъснялото й въвеждане по редица исторически причини. Важността й е безспорна и е част от тенденциите за добри практики в училищната и семейна среда, които днес се възприемат с отворени обятия от всички страни. Един от предикторите за изграждане на стабилни професионални и семейни отношения в по-зряла възраст, е именно степента на социално и емоционално функциониране, която се изгражда в училищна възраст. Това определя безалтернативната необходимост от стройна програма за изучаването. Утвърждаването на стандартизирани програми за обучение е отговорност, както на професионалната гилдия, така и на ръководните органи.“ – споделя психологът Владимир Маринов, един от лекторите в Конференцията, който ще сподели успешни практики за превенция от агресия в учебна среда. „Основното нещо в човешкия живот е общуването, взаимоотношенията, близостта, разбирателството. Цял живот учим за инженери, програмисти, фрезисти, но никой не ни учи да познаване собствените си чувства, да ги изразяваме, да приемаме чувствата на околните. Рядко получаваме и помощ, когато трябва да се справим с конфликт или други трудни взаимоотношения.“ – разказва Карина Господинова, изследовател и практик в сферата на Емоционалната интелигентност, която на конференцията ще предложи различни варианти за прилагане на социално и емоционално изучаване в детска градина. „Методите за социално-емоционално учене доказано и ефективно помагат в превенцията от детска агресия, различни видове нездравословни зависимости, трудности в адаптацията и други поведенчески проблеми при децата. Същевременно децата и младежите придобиват лидерски умения, умения за работа в екип, по-добър самоконтрол и целеполагане – важни елементи от техния бъдещ успех. Това са научно-доказани констатации от десетките години опит в чуждестранните образователни системи“ разказва Полина Коцева, организатор и един от лекторите в конференцията, създател на първите български учебни материали за емоционално и социално развитие при деца. Психологът Юлия Крайчева, експерт в областта на различни зависимости при деца, ще коментира темите за агресия, автоагресия, зависимости и овладяване на импулсивно поведение. „Като родител и психолог бих казала, че искам бългасрките деца да бъдат разбирани, а не отхвърляни; будни, а не контролирани; чути, а не дискриминирани; приети, а не етикетирани. По тези теми е нужна гласност и отговорна работа. Това правим и ние, участвайки в тази Конференция.“ – споделя още Юлия. Организаторите на конференцията отправят покана към всички заинтересовани родители, директори, учители, психолози и специалисти в работата с деца да бъдат част от предстоящото събитие. Читателите на roditeli.bg могат да се възползват от код за 20% отстъпка при регистрация в Националната Конференция. Кодът е roditelibg и с него може да се регистрирате в сайта www.socialemotionalskills.eu

 

Коментари
Търсене
Само регистрираните могат да коментират!

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."