КОНКУРС

Конкурс за Сладур и Сладурана на месеца

ГАЛЕРИЯ

Потребителски галерии с красиви снимки

ФОРУМ

Прочети, попитай, сподели нещо интересно
Обяви

ОБЯВИ

Търся, предлагам, заменям, подарявам...
( 1 Глас )

Рецептите, с които детето ще заобича омразните зеленчуци

vegi new
 
Детето вече час стои над броколито със скръбно извити устни. Вие молите, увещавате, играете театър, но не и не – то отказва да вкуси от най-полезния зеленчук. Не иска също моркови, карфиол, грах...въобще нищо от онези вълшебни продукти, за които ни съветват да хапваме по-често, за да сме здрави. Повечето деца мразят зеленчуците – просто не ги харесват като вкус, като консистенция и като външен вид. Има обаче някои хитри рецепти, с които може да ги превърнете в лакомство.
Кюфтенца от броколи
Да започнем с броколито – това е един от най-полезните зеленчуци, защото съдържа големи количества вит. С, вит. К, бета-каротин, фолиева киселина и витамини от групата В.
Богато е на калций, желязо, магнезий, калий и цинк. Най-ценната съставка в броколите е сулфорафанът, за който се твърди, че спира растежа на туморните клетки и е най-мощното антиканцерогенно вещество, познато на науката до този момент. Но децата определено мразят този зеленчук. Може да го поднесете по неочакван начин: Сварете броколито, накълцайте на ситно, смесете с натрошено мюсли без захар, настърган кашкавал, 1 яйце, сол, черен пипер и босилек. След това направете малки кюфтенца и печете на силна фурна за 20 минути. Поднасят се с кисело мляко – няма дете, което да не хареса тези зелени кюфтенца.
 
Пуканки от карфиол
Карфиолът също е в топ три на най-омразните зеленчуци и в същото време в топ три на най-полезните храни - съдържа вещества, които активират специфични ензими в тялото, които пък се борят с токсините. Противовъзпалителните качества на карфиола се дължат на специфични фитонутриенти, които защитават от сърдечносъдови увреждания. Високите концентрации на витaмин К са основа за изграждането на костите. Съдържанието на витамин С и селен спомага за укрепване на имунната система. Много подходящ за деца, които страдат от астма. Как да го предложим? Има една много проста рецепта. Просто разчупете карфиола на дребни розички. Подредете ги във фурната и печете на 200 градуса около час – розичките ще покафенеят и карфиолът ще отдели специфично вещество, което го прави сладък. В повечето рецепти този начин на приготвяне е с много подправки и чесън, но децата не са като нас – те предпочитат по-изчистен вкус и рядко харесват мириса на чесън, лук и други силни добавки. Друг вариант на „пуканки” е да панирате карфиола - сварявате го леко, след това овалвате главите в яйце и галета и пържите. Просто и бързо!
 
Солети и крем от моркови
Децата харесват вкуса на моркова, но не обичат твърдата му текстура. Затова може да предложите сок от моркови с ябълки – получава се приказен вкус. Прясно изцеденият сок от моркови има силен лечебен ефект. Той съдържа големи количества витамини - С, D, Е, К, В1, В2, В6. Богат е на биотин, калий, калций, магнезий, фосфор, органичен натрий, фитонутриенти. В него има много бета-каротин. 200 мл. фреш от моркови на ден осигурява добро зрение, здрави лигавици, чиста и гладка кожа, хубава коса, здрави нокти и най-важното - предпазва от рак. Сокът балансира кръвната захар и киселинността на кръвта, засилва имунитета чрез увеличаване производството на бели кръвни телца. Целите моркови пък съдържат много фибри. Може да ги предложите като ги нарежете на много тънки пръчици, които поставете като солети в чашка – няма да повярвате, какъв е ефектът от различната форма. Почти няма дете, което да не харесва и сладкият вкус на крем – супата от моркови. Прави се като се сварят моркови и картофи в съотношение, каквото желаете, после се пасират, разреждат се с мляко, добавя се лъжица масло и се оставя да кипне. По същата рецепта се прави пюре от моркови, просто сместа се оставя по-гъста.
 
Грахчетата – с оризчета
Грахът също не е сред любимците на децата, особено, ако е сготвен като яхния с лук и домати. Това растение от рода на бобовите обаче трябва да присъства в менюто, защото е идеален източник на белтъчини, въглехидрати, баластни вещества, съдържа желязо, калий, фосфор, цинк, витамин C, витамини от групата B. Как да го предложим – с ориз! Почти няма дете, което да не обича ориз. В това съчетание обаче грахчетата не трябва да се скашкват, а да останат цели, както и оризът. Тайната е в начина на приготвянето – първо се запържва оризът с малко зехтин и постепенно се налива водата, като се бърка непрекъснато, след това се добавя замразеният грах – той е по-добър избор от консервирания и по-бързо се готви от пресния. Добавете малко сол и готово. Лукът овкусява добре всяко блюдо, но, както казахме, малките не го обичат.
 
Киш – универсалното средство!
Ето това е вълшебната рецепта, с която може да пробутате всеки зеленчук. Първо се прави тестото от брашно (175 г), кисело мляко (6 с.л.), зехтин (4 с.л.). Разточва се и с него се покрива кръгла форма. Отгоре може да подредите всякакви, предварително попарени зеленчуци – броколи, спанак, карфиол, домати, като ги смесите с шунка, яйца и сметана. Пече се на 190 градуса 25-30 мин. Детето едва ли ще откаже този зеленчуков „сладкиш”. Да не забравяме, че децата изключително много се влияят от вида на храната. Ако подредите в една чиния красиво и забавно зеленчуците, апетитът им ще бъде много по-голям. Опитайте.
 

Автор: Антоанета Баева

Коментари
Търсене
Само регистрираните могат да коментират!

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."